ראה אני… לפניכם היום

רְאֵה, אָנֹכִי נֹתֵן לִפְנֵיכֶם…

אמנם בהקשר שונה, אבל עדיין מסביר הנועם אלימלך בפרשת ראה ששני האורות הגדולים הם האהבה והיראה. ושניהם נדרשים להביא את האדם לאחדות ולקשר חי עם האלוהים. אלא שבזמן שהיראה הינה רגש שיכול להינתן לאדם מבחוץ, בעזרת שמיעת תיאור מפחיד של ההשלכות של התרחקות מהאלוהים…

והנה יראה העונש יכול להיות לאדם אף שאין רואה הדבר המיראו, רק באומרים לו שמשל אל תלך אל המקום הזה ששם הוא דבר הממית והמזיק הוא מתירא ואינו הולך.

כדי להגיע לאהבה לא די לאדם לשמוע ולהפנים רגשות מבחוץ, אלא עליו לראות את הנאהב בעצמו.

אבל אהבה בלתי אפשרי להיות לאדם כי אם בראותו הדבר הנאהב וכל זמן שאין רואה בעיניו אין לו רק השתוקקות לראות

ברור שרבי אלימלך מליז’נסק לא מתכוון לראיה פיזית, שכן אי אפשר לראות את האלוהים, אלא כוונתו היא שעל האדם לצייר לנגד עיניו, כלומר לבצע תהליך של מדיטציה בו הוא מדמה לנגד עיניו את האלוהות, ובכך הוא מפנים את האהבה. ובעזרת מדיטציה יהודית זו של ראיה בעיניו את האלוהים הוא יכול להשלים את שני המימדים של הנפש, את האהבה ואת היראה.

אין תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מדיטציה יהודית בפרשה ובזמן
מודעות יהודית (מיינדפולנס) בפרשת תצוה

מיידפולנס ומודעות יהודית בפרשת תצוה והתביעה מהכהן הגדול להיות בקשיבות מתמדת

מדיטציה יהודית בפרשה ובזמן
מודעות יהודית (מיינדפולנס) בפרשת תרומה

מסביר השפת אמת בפרשת תרומה שמרחב המודעות הוא המקום בו בא לידי הגילוי האלוהי, ולכן הוא המרחב בו על האדם לפעול, לברר את גילוי ה׳ בכל רגע נתון

nothing
פינת מודעות יהודית (מיינדפולנס) בפרשת משפטים

מיידפולנס בפרשת משפטים: שבו לנו בזה על תורם של הצעירים לפרוץ. והשפת אמת על זה מי שפועל מתוך מודעות לא צריך לחשוש לכך שיזיק