אודות הטוב שבמציאות

אין זה סתם רעיון שרירותי שהעולם טוב: הוא טוב מפני שאנו יכולים לחוות את הטוב שלו.

אנו יכולים לחוות את עולמנו כבריא וישר, ישיר ומציאותי, מפני שטבענו הבסיסי הוא להתאים את עצמנו לטוב שבמצב. היכולות של האינטליגנציה ושל יושר הטמונות באדם קשובות ומכוונות לחוות את תכלת השמים, את רעננות השדות הירוקים, את יופי העצים וההרים. יש לנו קשר ממשי למציאות, שיכול לעורר אותנו ולגרום לנו לחוש טוב באופן בסיסי ומהותי.

חזון שמבהאלה הוא להתכוון ולהיפתח ליכולתנו לעורר את עצמנו ולהכיר בכך שיכול לקרות לנו טוב. שלמעשה, הוא כבר קורה לנו.

 


מתוך "עיקרי תורתו של צ'וגיאם טרונגפה: יצירת חברה מוארת. לקוח מתוך שמבהאלה: הדרך המקודשת של הלוחם.

הזמנה להגיב ולהאיר
אין תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מדברי רבותם
אל לכם לקבל את דברי המסורת

לכן, בני האלאמה, אל לכם לקבל את דברי הפרושים והבהרמינים רק מפני שהם מבוססים על מסורת בעל פה, על שושרת הוראה, על שמועה, על סמכות הכתובים, על בסיס הסקת מסקנות… מפני שהמורה נראה מהימן או על בסיס המחשבה "הפרוש הזה הוא המורה שלנו". בני קאלאמה, עליכם לדעת בעצמכם: אלה דברים …

מדברי רבותם
הבודהות אינם יכולים להסיר סבלם של האחרים

בדיוק כמו שנאמר בכתובים, הבודהות אינם יכולים לטהר את פעולותיהם השליליות של האחרים, אינם יכולים להסיר את סבלם של האחרים, ואינם יכולים להעביר את הבנותיהם אלינו. הבודהות יכולים לשחרר יצורים חיים רק על-ידי הצגת הדרך הנכונה עבורם. @ מתיך הדרך אל החרות, עיקרי תורת הבודהיזם הטיבטי. הדלאי-לאמה של טיבט. הזמנה …

מדברי רבותם
לוותר על המשקה

נזירים, נניח והיתה קערת שתייה מברונזה מלאה במשקה בעל צבע, ריח, וטעם טובים שעורבב עם רעל. והיה מגיע אדם תשוש מחום, הרוס מחום, עייף, צמא, באפיסת כוחות. אז מישהו היה אומר לו כך: "אישי הטוב! קערת מים זו מלאה במשקה בעל צבע, ריח, וטעם טובים שעורבב עם רעל. שתה ממנו …