להכיר בדברים הרעים שבנו

אך כשאתה בעל גישה עויינת כזו ומנסה להדחיק דברים, בכל פעם שאתה מכריע דבר אחד, דבר אחר צץ במקומו. וכשאתה תוקף דבר זה, דבר אחר מופיע ממקום אחר. מתקיים תעלול מתמשך של האגו, כך שכשאתה מנסה להתיר חלק אחד של הקשר, אתה מושך בחוט והופך אותו לקשור חזק יותר במקום אחר, ואתה לכוד בו כל העת.

לכן העניין הוא לא להיאבק עוד, לא לנסות לסלק את הדברים הרעים ולהשיג רק טובים, אלא לכבדם ולהכיר בהם.

אם כן, תיאוריה ותפישות הן דברים טובים מאוד, כמו דשן נהדר. באלפי תקופות חיים אספנו כל-כך הרבה זבל, כך שכעת יש לנו עושר נפלא של דשן זה. יש בו הכול – הוא הדבר הנכון ביותר להשתמש בו, ויהיה זה בזבוז לזרוק אותו. מפני שאם תזרוק אותו, כל החיים הקודמים שלך – אולי 20, 30 או 40 שנה – היו לשווא.

@ מתוך "עיקרי תורתו של צ'וגיאם טרונגפה".

הזמנה להגיב ולהאיר
אין תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מדברי רבותם
אל לכם לקבל את דברי המסורת

לכן, בני האלאמה, אל לכם לקבל את דברי הפרושים והבהרמינים רק מפני שהם מבוססים על מסורת בעל פה, על שושרת הוראה, על שמועה, על סמכות הכתובים, על בסיס הסקת מסקנות… מפני שהמורה נראה מהימן או על בסיס המחשבה "הפרוש הזה הוא המורה שלנו". בני קאלאמה, עליכם לדעת בעצמכם: אלה דברים …

מדברי רבותם
הבודהות אינם יכולים להסיר סבלם של האחרים

בדיוק כמו שנאמר בכתובים, הבודהות אינם יכולים לטהר את פעולותיהם השליליות של האחרים, אינם יכולים להסיר את סבלם של האחרים, ואינם יכולים להעביר את הבנותיהם אלינו. הבודהות יכולים לשחרר יצורים חיים רק על-ידי הצגת הדרך הנכונה עבורם. @ מתיך הדרך אל החרות, עיקרי תורת הבודהיזם הטיבטי. הדלאי-לאמה של טיבט. הזמנה …

מדברי רבותם
לוותר על המשקה

נזירים, נניח והיתה קערת שתייה מברונזה מלאה במשקה בעל צבע, ריח, וטעם טובים שעורבב עם רעל. והיה מגיע אדם תשוש מחום, הרוס מחום, עייף, צמא, באפיסת כוחות. אז מישהו היה אומר לו כך: "אישי הטוב! קערת מים זו מלאה במשקה בעל צבע, ריח, וטעם טובים שעורבב עם רעל. שתה ממנו …