הדרך להגיע ל”ועשו לי מקדש”

והנה הדרך להגיע ל”ועשו לי מקדש” הוא כדרך “ויקחו לי תהומה מאת כל איש אשר ידבנו לבו תקחו את תרומתי”, ופירשו בזה הצדיקים, “מאת כל איש אשר ידבנו לבו”, היינו הדברים שתשוקת לבבו מיוחדת אליהם והם היקרים אצלו מכל יקר, אותם העניינים רצון השם יתברך מיהודי שימסרם לו לתרומה. וזהו “תקחו את תרומתי”, שלזה קורא הקבה תרומתי, מה שמוסר לה’ יתברך את הדבר שהוא אצלו עיקר החיים.

ומה יעשה יהודי שאין לו מה לתת תרומה, לפחות ימסור לה’ יתברך את לבו, שיהיה לבו לב יהודי אשר נכספה וגם כלתה נפשו, שמשתוקק וצמא לאור בבחינת צמאה לך נפשי כמה לך בשרי, ובשום אופן אינו משלים עם המציאות הזו שמסתובב בלא הרגשת טעם ותענוג אף מהענינים המקודשים ביותר, ושומר ומצפה לעת שישוב להרגיש נועם ותענוג אלוקותו יתברך.

ומוטל עליו לקדש את כולו בקדושה, הדרך לזה היא ועשו לי מקדש, שתהיה ליהודי נקודה אחת של קדושה, ועל ידי זה תתפשט הקדושה בכל מהותו ומציאותו. וזה ענין חסיד לדבר אחד, שאם אינו יכול להיות קדוש בכל הענינים יקח לו פרט אחד שבו יהיה שמור בקדושה, ועל נקודה זו ישמור במסירות נפש, ועל ידי זה יש בו כח הקדושה המתפשט בכל כולו ומתקיים בו “ושכנתי בתוכם”.

 

מתוך נתיבות שלום לאדמו”ר מסלונים לע פרשת תרומה.

אין תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מדברי רבותנו
האנרכיה נובעת מדבקות אלהית עליונה

בניגוד לסוציאליזם שנובע מראית המציאות הנוכחית, הרב קוק מסביר שדבקות אלוהית עליונה מובילה לאנרכיה שדורשת סדר גבוהה יותר מקיומה הנוכחי של המצאות.

מדברי רבותנו
המלעיטים את הנפש בנייר

הנביאים ובני הנביאים התבודדו בהרים ובגבעות, מסביב למראה פני שדות וטהר שמים, רוח צח חרישית נושבת, מחיה הנפש ומשיב הרוח במראה קודש, מרנין ומעלה, להקשיב לשמוע אמר דבר קודש י׳. למחסה ממטר ומקור ליל התכנסו במערות. ספרים רבים לא היו אתם, הרי לא היו זקוקים לאוצרות ספרים, כמו ספרי הש״ס …

מדברי רבותנו
הפארדוקס המייאש בדיכוטומיה הנוראה

החוויה הקוסמית היא אנטיתיטית ומגרה. היא מתמצה בדיכוטומיה נוראה. לפיכך, כדי שאיש האמונה יגאל את עצמו מבדידותו ומצערו חייב הוא לפגוש את האלוהים במישור אישי ובחס של ברית, למען יהיה קרוב לו ויהיה בן חורין בנוכחותו.