מקור חוכמה – מדיטצית ויפאסנה ברוח היהדות

בעיתון קרוב אליך לפרשת ויקרא מופיעה כתבה ארוכה אודות דוד וייס. המעוניינים יכולים לקרוא שם באריכות. אודות המעבר של מדיטצית הויפאסנה לשיטת מדיטצה יהודית בשם מקור חוכמה, אביא קטעים מדברים המופיעים באתר של דוד וייס:

לו היינו מוצאים דרך טבעית ומעשית שהייתה עוזרת לנו להשתחרר מהתאוות החומריות, הרי שבוודאי תפילתנו הייתה חזקה ונשמעת יותר, בוודאי שלימוד התורה שלנו היה עמוק ו”לשמה” יותר, ובוודאי שהיה לנו גילוי רב יותר של נשמתנו, תחושה של קשר אמתי עם ה’, והיינו זוכים בפועל להתקדם לקראת תכליתנו האמתית.

מתוך המאמר “הזמנה למקור חוכמה”.

זוהי החכמה העמוקה שלמד אברהם אבינו מתוך כליותיו- דרך פשוטה להתבונן בגוף ולהבין את חוקי הבריאה וחוקי התורה הנצחיים שמצויים בכל תא שבו. דרך לחזות אלוק מבשרי ולהתייסר מכליותיי, שכל מי שיתרגל כראוי ימצא בעזה”ש שהתחברותו לבורא ולתורתו מקבלים עומק וגוון עתיק, שלא הכיר עד עתה.

דרך זו נשמרה במשך אלפי שנים במזרח בטהרתה הראשונית, דווקא שם בקרב עובדי ע”ז על כל סוגיה, היא הועברה ממורה לתלמיד במקומות נידחים, מבלי שיד ההמון תגיע אליה ותשנה בה דבר. גם המורה הראשון שלה במסורת המזרח, המכונה בודהא (כלומר- זה שהתעורר), העיד שדרך זו הייתה מצויה בעולם זמן רב לפני שהוא גילה אותה מחדש והחל ללמדה במזרח. וכעת, בדיוק כפי שניבא המדרש, ובאופן מפתיע גם בהתאם ל”נבואה” שהייתה קיימת בארצות המזרח, הדרך הזאת מגיעה שוב למערב וגם לעם ישראל.

הדרך נקראת “מקור חכמה” וכל מי שמבין מליבו את עומק הדברים שנכתבו כאן ורוצה לפגוש ולחוות אותם מתוכו, ולברר לעצמו האם מדובר רק בהשערה רחוקה, או גם באמת המאירה לכל מי שפוגש אותה בחייו, יכול לעשות זאת במסגרת שהולכת ונבנית לתרגול חכמה עמוקה זאת בישראל, בברכה והסכמה של רבנים פוסקים וראשי ישיבות.

מתוך המאמר “חיים בהווה”

בתרגול הטכניקה של “מקור חכמה” אנו משנים לחלוטין את הגישה כלפי הגוף. במקום “לברוח” מהתחושות הלא נעימות המופיעות בו, ובמקום לספק את תאוותיו לתחושות נעימות (מה שאנו עושים באופן טבעי כל חיינו), אנו מפנים אליו את תשומת הלב, ומתחילים להתבונן בנעשה בו ובנפשנו באופן של חקירה מדעית אובייקטיבית.

הלימוד נעשה בדרך של מודעות עצמית עמוקה ומדויקת, מודעות ועבודה של שינוי שנוגעת ישירות במקור ושורש הבעיה של כל אחד מאיתנו  – תחושות הגוף עצמן: במקום להגיב כלפי התחושות, כפי שנהגנו עד כה, אנו לומדים פשוט להתבונן בהן, ללא שום תגובה.

בכך אנו משנים למעשה את ההתניה העמוקה שלנו לפתח תשוקה או סלידה בעקבות כל תחושה שמופיעה בגופנו, דבר שאנו עושים כמעט בכל רגע, מבלי שנהייה מודעים לעומק התהליך המתרחש בתת המודע.

מתוך המאמר “הזמנה למקור חוכמה”.

באתר ישנה אפשרות להירשם לקורס מדיטצית ויפאסנה העומדת בכל גדרי הצניעות והדגשים ההלכתיים, וקבלה אישורים מפוסקי הלכה.

אין תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *