כי על כן אני פונה

…ישראל, העם הגואל, צריך הוא שיגאל בראשונה את נפשו הוא, את קדושת נשמתו, את קדושת שכינתו

וכיצד יגאל את נשמתו-שכינתו? ומי יהיה הגואל?

האמנם יהפך עתה העם ההרוס כלו בין בחומר בין ברוח, לעם שכלו – גואלים? ומתי תבוא ישועת-עולם זו? האמנם עתה ודוקא עתה? האמנם עתה בשעה שרובו של העם אבד את צורתו הרוחנות העתיקה ומעוטו אף הוא שקוע ברדיפה אחרי כל הבלי החיים, בזיופי-מפלגות ושקרים מקובלים, תגרות וקטטות ושנאת-חינם, וצורתו הרוחנית אף היא לבוש חצוני היא, ולא אור פנימי?

כי על כן אני פונה בספר זה, שאני נותן לפני הקורא עתה לא לעם כולו, כי אם ליחידים שבו, ובעיקר – ליחידי יחידים, לבעלי אמונה חזקה, אמץ-לב וטהר לב שבהם.

מתוך ספרן של יחידים, הרב הלל צייטלין, הוצאת מסד הרב קוק.

אין תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מדברי רבותנו
האנרכיה נובעת מדבקות אלהית עליונה

בניגוד לסוציאליזם שנובע מראית המציאות הנוכחית, הרב קוק מסביר שדבקות אלוהית עליונה מובילה לאנרכיה שדורשת סדר גבוהה יותר מקיומה הנוכחי של המצאות.

מדברי רבותנו
המלעיטים את הנפש בנייר

הנביאים ובני הנביאים התבודדו בהרים ובגבעות, מסביב למראה פני שדות וטהר שמים, רוח צח חרישית נושבת, מחיה הנפש ומשיב הרוח במראה קודש, מרנין ומעלה, להקשיב לשמוע אמר דבר קודש י׳. למחסה ממטר ומקור ליל התכנסו במערות. ספרים רבים לא היו אתם, הרי לא היו זקוקים לאוצרות ספרים, כמו ספרי הש״ס …

מדברי רבותנו
הפארדוקס המייאש בדיכוטומיה הנוראה

החוויה הקוסמית היא אנטיתיטית ומגרה. היא מתמצה בדיכוטומיה נוראה. לפיכך, כדי שאיש האמונה יגאל את עצמו מבדידותו ומצערו חייב הוא לפגוש את האלוהים במישור אישי ובחס של ברית, למען יהיה קרוב לו ויהיה בן חורין בנוכחותו.