החטא והחרדה

כל חרדה מטילה חטא מיוחד על הנפש, שאינו מסתלק כי אם על ידי התשובה, ולפי עמקה של התשובה – החרדה עצמה מתהפכת לבטחון ואומץ לבב. והרושם של החטא הבא מצד החרדה אפשר להכירו: בין בשרטוטי הפנים, בין בתנועות, בין בקול, בין בהנהגה, בין בכתב היד, בין בסגנון הלשון בדבור, וביותר בכתיבה, בהרצאת הרעיונות וסדורם.

במקום שהחרדה סותמת את האורה שם הפגימה ניכרת, ולפי מדרגת החרדה ולפי יחוסה אל הנושא, ככה יוכר הרושם לאשר יביטו לעינים בהירות.

אולי זה לא בדיוק מה שכתב, אבל אין לי ספק שהיה מנענע בראשו

אין תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הגיגים
שמע ישראל: קולו המפורד של האחד

שמע ישראל: קריאה לאדם להשיל מעליו את הסיפור הפרטי שמפרק את המציאות ובדרך כופה בדידות אלימה. במקום זה לנסות לספר את הסיפור האחדותי של ההוויה ובכל למצוא את מיקומך הטבעי ואת יעודך המפואר.

הגיגים
בין שני סוגי ההתבוננות

להגיד בבוקר חסדך, ואמונתך בלילות תהילים צב, ג היום שיניתי את כותרת המשנה של האתר, הצנעתי את המילה ״מדיטציה״ והחלפתי אותה במונח העברי: התבוננות. מעבר לקושי האישי בשימוש בביטוי זר בלב ניסיון להחיות רוח עברית מקורית. המונח הלועזי מכיל בתוכו מגוון רחב של פרקטיקות שונות ומשונות (וכן, כאן בכוונה השתמשתי …

הגיגים
אעירה שחר

הבהרה, הפעם זה פוסט אישי לחלוטין. צירוף המקרים של החלמה ממחלה לא נוראית, אבל ארוכה ומייגעת והזזת השעון זיכו אותי בבוקר אור. יש בי צביטה של קנאה קלה כלפי אלו שמתעוררים לפי השעות היחסיות. לא ברור לי איך ניתן לעשות את זה, אבל יש כאילו שמסוגלים להתעורר בכול בוקר בדיוק …