להפתח להארה חדשה שמקורה בחכמה

…כדי לזכות להארת החכמה המשקפת נכונה את ההוויה, צריך לדעת לבטל את האני… כדברי הפסוק אותו דורש רבי נחמן: "לא יחפץ כסיל בתבונה כי אם בהתגלות לבו". זאת כיוון שכל זמן שהאדם חי רק מתוך הרצונות והמאוויים האישיים שלו, הוא לעולם לא יוכל להבין ולזהות את המציאות כהוויתה. הוא תמיד יפרש את המתרחש אישית ולא ייפתח להארה חדשה שמקורה בחכמה, ולפיכך לא יוכל להיחלץ מראיית תמונה חלקית ומקומית.

@ מתוך שיעורים על ליקוטי מוהר"ן, הרב שג"ר.

Facebook Comments
אין תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מדברי רבותנו
והרי מבואר גודל הצווי על השמת הלב וההתבוננות

וכבר נצטיונו על ענין ההתבוננות: א. "והיו הדברים האלה על לבבכם": שזהו ענין ההתבוננות ואגדת מוסר וחכמה שהוא הערת השכל. ב. "ושמתם את דברי אלה על לבבכם": שאין מקרא יוצא מידי פשוטו שזהו מה שנצטוה על ההתבוננות היטב עד שיכנסו הדברים חקוק על לבו ועל נפשו. ג. …"ועתה ישראל מה …

מדברי רבותנו
החיים תלויים במידת התנועה בחידוש

לפעמים קורה שיש לאנשים פנימית מלהיבה, אבל אז הם הופכים אותה לאידיאולוגיה. ההבנה נעצרת היכן שהיא, ומאבדת את חיותה הפנימית. היא הופכת להיות נוסחה מקובעת, סטאטית, או חיקוי של מה שנעשה אתמול. ברגע שאין אמת, אין חיים. החיים תלויים במידת התנועה בחידוש. במקום שיש חיים, שם הקב"ה נוכח ומתגלה. @ …

מדיטציה יהודית
התורה שבכתב ומדיטציה יהודית

אין דבר כואב מכך שרב הגלוי על הנסתר מהמקור המרכזי העוסק בנבואה – התנ"ך. חיפוש שיטות המדיטציה היהודיות הקדומות שאמורות להוביל לנבואה לא רק שלא יניב כל מידע מעשי שימושי, אלא אפילו מציג תמונה סותרת שמעמיקה את חוסר הוודאות. אם נבדוק איך רובם של הנביאים התחילו להתנבא, תתקבל תמונה של …