אודות הטוב שבמציאות

אין זה סתם רעיון שרירותי שהעולם טוב: הוא טוב מפני שאנו יכולים לחוות את הטוב שלו.

אנו יכולים לחוות את עולמנו כבריא וישר, ישיר ומציאותי, מפני שטבענו הבסיסי הוא להתאים את עצמנו לטוב שבמצב. היכולות של האינטליגנציה ושל יושר הטמונות באדם קשובות ומכוונות לחוות את תכלת השמים, את רעננות השדות הירוקים, את יופי העצים וההרים. יש לנו קשר ממשי למציאות, שיכול לעורר אותנו ולגרום לנו לחוש טוב באופן בסיסי ומהותי.


מתוך “עיקרי תורתו של צ’וגיאם טרונגפה: יצירת חברה מוארת. לקוח מתוך שמבהאלה: הדרך המקודשת של הלוחם.

אין תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מדברי רבותם
שעבוד לחרות

מתוך דברים שאמר תומר פרסיקו בערב ההשקה לספרו ״אדם בצלם אלוהים״, שם הציג עד כמה אנחנו מוגבלים בתפיסת החרות המודרנית שבגללה אנחנו מצמצמים את עולמנו ל״האני״ קטן ואנוכי. ועד כמה זה נוגד את ההבנה הבודהיסטית והיהודית גם יחד.

מדברי רבותם
יש סוג של הקשבה שיכולה להקל על סבלו של האחר

״אין לוטוס שצומח מהבוץ״. ראיון עם טיק ניאט האן על קשיבות, הקשבה עמוקה, חמלה, נוכחות ובעיקר אנושיות מפעימה.

התבוננות יהודית
מדיטציה לזהוי השתוקקות

ספרי המוסר מלאים בהדרכות ודרכי התמודדות עם הכוחות השונים המנווטים ומושכים את האדם, או בכינוי הפחות נעים: פיתויי היצר. ישנם ספרים המציעים לאדם לראות מולו את דמותו של רבו, יש המציעים לדמיין את ההשפעה של המעשה בעולמות העליונים ויש הקוראים לאדם לשקול שכר מצווה כנגד הפסדה. אלא שהמשותף לרוב השיטות הוא הניסיון להמודד …