אודות השעמום

אין הבטחה לאהבה, לאור ולחזיונות כלשהם – אין מלאכים, אין שדים. דבר אינו מתרחש: זה משעמם לחלוטין. לעיתים אתה חש מטופש. לעיתים קרובות שואלים: "האם מישהו צוחק עלי? האם באמת אגלה כאן משהו אמיתי?" אתה לא תגלה דבר.

פירוש המסע בדרך הוא שאתה מוותר על הכל, אין מקום לחיטוט. שב וחוש בנשימתך, היה עמה. אז אתה מתחיל להבין שחיתוך העורק לא התבצע ממש בהתחלת התרגול. החיתוך ממש מתרחש כשאתה מתחיל להשתעמם מהתרגול – שעמום אמיתי. "אני אמור לקבל משהו מהבודהיזם ומהמדיטציה. אני אמור להגיע לרמות הבנה שונות. לא הגעתי לכך. אני משועמם נורא".

אפילו הצופה שלך אינו מזדהה עמך, הוא מתחיל ללגלג עליך. השעמום חשוב, מפני ששעמום הוא אנטי המלצות ותארים. המלצות ותארים הם מבדרים, מביאים לך תמיד משהו חדש, משהו חי, משהו פנטסטי, כל מיני פתרונות. כשאתה מבטל את רעיון ההמלצות והתארים, יש שעמום.

@ מתוך "עיקרי תורתו של צ'וגיאם טרונגפה".

הזמנה להגיב ולהאיר
אין תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מדברי רבותם
אל לכם לקבל את דברי המסורת

לכן, בני האלאמה, אל לכם לקבל את דברי הפרושים והבהרמינים רק מפני שהם מבוססים על מסורת בעל פה, על שושרת הוראה, על שמועה, על סמכות הכתובים, על בסיס הסקת מסקנות… מפני שהמורה נראה מהימן או על בסיס המחשבה "הפרוש הזה הוא המורה שלנו". בני קאלאמה, עליכם לדעת בעצמכם: אלה דברים …

מדברי רבותם
הבודהות אינם יכולים להסיר סבלם של האחרים

בדיוק כמו שנאמר בכתובים, הבודהות אינם יכולים לטהר את פעולותיהם השליליות של האחרים, אינם יכולים להסיר את סבלם של האחרים, ואינם יכולים להעביר את הבנותיהם אלינו. הבודהות יכולים לשחרר יצורים חיים רק על-ידי הצגת הדרך הנכונה עבורם. @ מתיך הדרך אל החרות, עיקרי תורת הבודהיזם הטיבטי. הדלאי-לאמה של טיבט. הזמנה …

מדברי רבותם
לוותר על המשקה

נזירים, נניח והיתה קערת שתייה מברונזה מלאה במשקה בעל צבע, ריח, וטעם טובים שעורבב עם רעל. והיה מגיע אדם תשוש מחום, הרוס מחום, עייף, צמא, באפיסת כוחות. אז מישהו היה אומר לו כך: "אישי הטוב! קערת מים זו מלאה במשקה בעל צבע, ריח, וטעם טובים שעורבב עם רעל. שתה ממנו …