אודות האמון

אנו לוקחים צעד אחורה מההתנייה שלנו, מהעבר שלנו, ממערכת האמונות שלנו, ואז צועדים קדימה כדי להתבונן, כדי לאפשר לאמת לדבר אלינו, כדי להיות נוכחים לכל מה שיתגלה באמצעות החוויה שלנו. כל זה דורש אומץ, והפן האמיץ הזה של האמון אינו חסר משמעות, בשום פנים ואופן. הטוהר והפשטות של האמון עוצמתיים מאד. האמון הוא שנמצא בתחילת האנרגיה שלנו, המוכנות שלנו להתבונן; והוא זה שתומך בהן. הוא זה שמאפשר לנו להסתכן, להיפתח לראות בעצמנו את האמת, במקום פשוט ללכת לפי המוסכמות, או להאמין בנוחות רק למה שאמרו לנו.

והתשובה של הבודהה היא, למעשה: תנסו. אל תאמינו לשום דבר רק מפני שאני אמרתי או מפני שישות נעלה אמרה. אל תאמינו בשום דבר רק מפני שלפי המסורת מתייחסים אליו כאל דבר נכון. אל תאמינו לשום דבר רק כי קראתם עליו. תאמינו שזה נכון רק מתוך ההתנסות שלכם. אם אתם מנסים ומוצאים שהמדיטציה המסויימת הזו, או התרגול הרוחני המסויים הזה, מובילים לצמצום התאווה והתשוקה בתודעתכם, אז אתם יכולים להאמין בהם. אם אתם מוצאים שהם מובילים לצמצום הכעס, השנאה והפחד בתודעתכם, אתם יכולים להאמין בהם. אם אתם מוצאים שהם מובילים לבהירות, כך שיש פחות תעתוע, פחות הרגשה של ניתוק וריחוק, אתם יכולים להאמין בהם. אתם מנסים. כך יודעים.

@ מתוך מאמר “אמון” מאת שרון זלצברג תרגם זאב בן אשר. פורסם באתר בודהיזם ישראל.

הזמנה להגיב ולהאיר
אין תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מדברי רבותם
אל לכם לקבל את דברי המסורת

לכן, בני האלאמה, אל לכם לקבל את דברי הפרושים והבהרמינים רק מפני שהם מבוססים על מסורת בעל פה, על שושרת הוראה, על שמועה, על סמכות הכתובים, על בסיס הסקת מסקנות… מפני שהמורה נראה מהימן או על בסיס המחשבה "הפרוש הזה הוא המורה שלנו". בני קאלאמה, עליכם לדעת בעצמכם: אלה דברים …

מדברי רבותם
הבודהות אינם יכולים להסיר סבלם של האחרים

בדיוק כמו שנאמר בכתובים, הבודהות אינם יכולים לטהר את פעולותיהם השליליות של האחרים, אינם יכולים להסיר את סבלם של האחרים, ואינם יכולים להעביר את הבנותיהם אלינו. הבודהות יכולים לשחרר יצורים חיים רק על-ידי הצגת הדרך הנכונה עבורם. @ מתיך הדרך אל החרות, עיקרי תורת הבודהיזם הטיבטי. הדלאי-לאמה של טיבט. הזמנה …

מדברי רבותם
לוותר על המשקה

נזירים, נניח והיתה קערת שתייה מברונזה מלאה במשקה בעל צבע, ריח, וטעם טובים שעורבב עם רעל. והיה מגיע אדם תשוש מחום, הרוס מחום, עייף, צמא, באפיסת כוחות. אז מישהו היה אומר לו כך: "אישי הטוב! קערת מים זו מלאה במשקה בעל צבע, ריח, וטעם טובים שעורבב עם רעל. שתה ממנו …