הדרשה על הכל

“נזירים, אני אלמדכם על הכול. הקשיבו לזאת.

ומהו הכול?

העין והצורות, האוזן והצלילים, האף והריחות, הלשון והטעמים. הגוף ותחושותיו, התודעה והתופעות המנטליות. זה נראה הכול.

אם מישהו יאמר כך: לאחר שידעתי את כל זה, אדע ‘כול’ אחר – זו התפארות ריקה מצידו. אם יישאל על כך, הוא לא יוכל להשיב, ובנוסף הוא יתרגז. מדוע? היות שזה אינו במסגרת הבנתו והישג ידו.”

@ מתוך הדרשה על הכל. מתוך “דברי הבודהה, תרגומים מתוך דברי הבודהה המוקדמים”. תרגום קרן ארבל. הוצאת אוניברסיטת אביב.

תגובה אחת

להגיב על מאיה קרני לבטל

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מדברי רבותם
יש סוג של הקשבה שיכולה להקל על סבלו של האחר

״אין לוטוס שצומח מהבוץ״. ראיון עם טיק ניאט האן על קשיבות, הקשבה עמוקה, חמלה, נוכחות ובעיקר אנושיות מפעימה.

התבוננות יהודית
מדיטציה לזהוי השתוקקות

ספרי המוסר מלאים בהדרכות ודרכי התמודדות עם הכוחות השונים המנווטים ומושכים את האדם, או בכינוי הפחות נעים: פיתויי היצר. ישנם ספרים המציעים לאדם לראות מולו את דמותו של רבו, יש המציעים לדמיין את ההשפעה של המעשה בעולמות העליונים ויש הקוראים לאדם לשקול שכר מצווה כנגד הפסדה. אלא שהמשותף לרוב השיטות הוא הניסיון להמודד …

מדברי רבותם
אל לכם לקבל את דברי המסורת

לכן, בני האלאמה, אל לכם לקבל את דברי הפרושים והבהרמינים רק מפני שהם מבוססים על מסורת בעל פה, על שושרת הוראה, על שמועה, על סמכות הכתובים, על בסיס הסקת מסקנות… מפני שהמורה נראה מהימן או על בסיס המחשבה “הפרוש הזה הוא המורה שלנו”. בני קאלאמה, עליכם לדעת בעצמכם: אלה דברים …