מודעות יהודית (מיינדפולנס) בפרשת תרומה

שצריך האדם לברר השראה שכינה בכל דבר

השפת אמת כדרכו מסביר שמרחב הפעולה של האדם הוא ברצון בלבד, כלומר במודעות שבכל רגע ובכל דבר. ולכן ישנו הציווי ״יקחו לי תרומה… שצריך האדם לתת מכל דבר חלק להשי״ת״

״כי לדברים גשמיים אין להם רצון, וכל דבר צריך להיות לו רצון… ומזה הוכחה כי דברים… תלויים בהאדם שיש לו רצון… והוא השראת השכינה בכל דבר…״.

שפת אמת, תרומה, תרל״ג ד״ה ברש״י

וכן מסביר אח״כ שככול שהאדם מברר לעצמו את הגילוי האלוהי בכל רגע, כלומר מודע לבחירה החופשית שמתגלה בכל רגע דרך הבירור והמודעות, הוא מדייק את עצמו יותר ויותר עד שבאופן תאורטי יכול להגיע לשלמות.

כי כל מעשה האדם לברר בחינת השראת השכינה שיש בכל מעשה.. ועל ידי זה יכול האדם אח״כ לעשות יותר ומברר כח השראת שכינה יותר. ועושה יותר עד אין שיעור. וזה שאמרו ושכנתי בתוכם.. וכן תעשו אח״כ בכל השלמות

שפת אמת, תרומה, תרל״ד ד״ה ושכנתי
אין תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מדיטציה יהודית בפרשה ובזמן
מודעות יהודית (מיינדפולנס) בפרשת תצוה

מיידפולנס ומודעות יהודית בפרשת תצוה והתביעה מהכהן הגדול להיות בקשיבות מתמדת

nothing
פינת מודעות יהודית (מיינדפולנס) בפרשת משפטים

מיידפולנס בפרשת משפטים: שבו לנו בזה על תורם של הצעירים לפרוץ. והשפת אמת על זה מי שפועל מתוך מודעות לא צריך לחשוש לכך שיזיק

מדיטציה יהודית בפרשה ובזמן
ראה בעינך

בפרשת ואתחנן משה חושף רגע דרמטי בו ניתן בידו להחליט האם הוא יגשים את משימת חייו, או יניח אותה בידי אחר ויפרוש רגע לפני ההגשמה. באותו האופן אנחנו נקראים מידי רגע לברר האם אנחנו שקועים בהגשמה עצמית, קטנה ואנוכית, או קשובים להוויה.