פינת מודעות יהודית (מיינדפולנס) בפרשת משפטים

שבוּ-לנו בזה

״ואל-הזקנים אמר שבוּ-לנו בזה, עד אשר-נשוב אליכם״

שבו ב״זה״: כשהזקנים קופאים והופכים לאצילים, מגיע תורם של הנערים לשמוע ולפרוץ קדימה. ״והם לא יגשו… ואל-הזקנים אמר שבוּ-לנו בזה, עד אשר-נשוב אליכם״


והיה-שם

״ויאמר ה׳ אל-משה, עלה אלי ההרה-והיה-שם…״

כי לא מספיק לעלות, צריך גם לשהות.


ואם בכללו תחת עול יראת ה’ נחשבים המעשים לאונסין

שפת אמת, פרשת משפטים

השפת אמת בפרשת משפטים מסביר שבדומה לשואל, שאי אפשר לבוא בטענות למי שפועל מתוך מודעות מלאה. “ובאמת כי איך יחייב ה’ על אונס רק שאם אינו מקבל עומ”ש כראוי כל האונסין נחשבין כפשיעה. ואם בכללו תחת עול יראת ה’ נחשבים המעשים לאונסין.”

אין תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מדיטציה יהודית בפרשה ובזמן
מודעות יהודית (מיינדפולנס) בפרשת תצוה

מיידפולנס ומודעות יהודית בפרשת תצוה והתביעה מהכהן הגדול להיות בקשיבות מתמדת

מדיטציה יהודית בפרשה ובזמן
מודעות יהודית (מיינדפולנס) בפרשת תרומה

מסביר השפת אמת בפרשת תרומה שמרחב המודעות הוא המקום בו בא לידי הגילוי האלוהי, ולכן הוא המרחב בו על האדם לפעול, לברר את גילוי ה׳ בכל רגע נתון

מדיטציה יהודית בפרשה ובזמן
ראה בעינך

בפרשת ואתחנן משה חושף רגע דרמטי בו ניתן בידו להחליט האם הוא יגשים את משימת חייו, או יניח אותה בידי אחר ויפרוש רגע לפני ההגשמה. באותו האופן אנחנו נקראים מידי רגע לברר האם אנחנו שקועים בהגשמה עצמית, קטנה ואנוכית, או קשובים להוויה.